Chat with us, powered by LiveChat
Expo Houten

Nostalgie terugbrengen door middel van digitale innovatie

“Tanken is sinds de verschuiving naar onbemand tanken onpersoonlijk geworden, die altijd vrolijke kassamedewerker die jou bij je voornaam kent staat er niet meer”, aldus Jan-Harmen Akkerman, directeur/eigenaar TanQyou. Dit fenomeen wil TanQyou oplossen door middel van digitale innovaties.

Jan-Harmen Akkerman, directeur/eigenaar van TanQyou komt van oorsprong uit de ICT-sector. Vandaar zijn voorliefde voor technologie en de ontwikkeling van het TanQyou concept. Bij iedere opstelplaats bevindt zich een touchscreenscherm geïntegreerd in de pomp. Via dit scherm, de website of app kan een klant zich aanmelden voor het My TanQyou account. Een geregistreerde klant wordt door middel van zeven verschillende methodes (waaronder: kentekenherkenning, gewichtsherkenning en een contourenherkenning) herkend aan de pomp. Vervolgens wordt de klant bij iedere tankbeurt persoonlijk begroet aan de pomp. Daarnaast wordt er voor iedere member een online brandstofadministratie bijgehouden, waardoor de member inzicht heeft in haar eigen administratie. Als beloning maakt de TanQyou-member met iedere getankte liter kans op een mooie prijs, zoals een smart tv of een reischeque.

Crosselling
Door het digitale hart van de tankstationformule gaan ze verder dan het exploiteren van tankstations. Zo heeft TanQyou in 2018 een eigen parkeerapp gelanceerd (TanQyou Park). “Het voordeel van deze dienst is dat het wordt gebruikt door nagenoeg dezelfde doelgroep als de doelgroep voor onze tankstations. Wanneer wij een nieuwe locatie openen zal een parkeerklant in dezelfde regio eerder geneigd zijn om bij ons te komen tanken vanwege de naamsbekendheid en de mogelijkheid om deze klant persoonlijk te bereiken”, aldus Jan-Harmen Akkerman.

Een exponentiële groei
De bouw van het eerste tankstation begon in februari 2015 te Franeker, geboorteplaats van TanQyou. Dit tankstation diende als een pilot. Na een jaar lang kinderziektes bestrijden bleek het een succes te zijn en kon het concept in 2016 uitgerold worden. Nu ruim twee jaar verder heeft de formule 18 locaties door heel Nederland.

Eind 2017 begon TanQyou ‘in het geheim’ aan een nieuw ontwerp voor haar nieuwbouwstations. Bij een dergelijke formule hoort ook een niet-alledaagse luifel. Een klein jaar geleden verschenen de eerste schetsen van dit nieuwe tankstation en al snel werd duidelijk dat de Q uit het logo ging fungeren als dragende kracht voor de luifel en als kolom voor de pomp. Sinds 5 oktober 2018 is TanQyou Heerlen operationeel in de volledig nieuwe stijl. In de maand oktober zal tevens onze locatie in Putten overkapt worden met deze nieuwe luifel.

TanQyou zal haar netwerk de komende jaren verder uitbreiden met zowel koop, huur als franchise constructies.

Meer nieuws

Kansen benutten bij OK Emmen door RetailTheater

Dat de petrol-wereld sterk aan het veranderen is, is geen nieuws meer. Wél nieuw: men kruipt steeds vaker letterlijk in de huid van de klant om een goed werkend, vernieuwend concept neer te zetten. “Daar werken we bij RetailTheater graag aan mee. Bijvoorbeeld bij de OK-vestiging in Emmen.” “Samen keken we naar de volgende vragen:… Lees verder ›

Flextrash presenteert duurzaam relatiegeschenk op vakbeurs

Een prullenbak om netjes je afval in te gooien is lang niet altijd binnen handbereik. Best gek, als je bedenkt dat er per jaar zo’n 500 kilo afval per persoon geconsumeerd wordt en wij steeds milieu bewuster met ons afval omgaan. Wat doe je onderweg met een bananenschil, parkeerbonnetje of kartonnen koffiebeker? Uit het raam… Lees verder ›

Haalbaar en betaalbaar verbouwen. Hoe doe je dat?

De tijd van meer van hetzelfde is voorbij. Verandering is echt de enige constante. Maar hoe blijf je bij als tankstationhouder en maak je de juiste keuzes als er onmogelijk veel keuzes zijn? Hoe zorg je ervoor dat je verbouwing of het actualiseren van je productpresentaties betaalbaar houdt? Tijdens de Tankstation Vakbeurs geeft RetailTheater praktische,… Lees verder ›