Chat with us, powered by LiveChat
Expo Houten

Kansen benutten bij OK Emmen door RetailTheater

Dat de petrol-wereld sterk aan het veranderen is, is geen nieuws meer. Wél nieuw: men kruipt steeds vaker letterlijk in de huid van de klant om een goed werkend, vernieuwend concept neer te zetten. “Daar werken we bij RetailTheater graag aan mee. Bijvoorbeeld bij de OK-vestiging in Emmen.”

“Samen keken we naar de volgende vragen: Hoe kunnen onze displays de bezoeker beter verleiden tot aankoop in de beperkte contacttijd? Hoe accentueren we de juiste sfeer door de toevoeging van een passend impulsassortiment en de juiste styling?

De producten de held
De opgave is moeilijker dan je in eerste instantie denkt. In het gemiddelde tankstation zijn er eerder te veel prikkels dan te weinig. De vraag is: heeft dit schreeuwen om aandacht wel het juiste effect in de beperkte contacttijd die de bezoeker hier besteedt? We gingen aan de slag met presentatiematerialen én de communicatie daaromheen.

Het concept
In OK Emmen was het doel op zich om binnen de bestaande omgeving te zorgen voor rust en focus.
We reduceren de hoeveelheid prikkels door producten binnen transparante, op maat gemaakte displays te isoleren. Dat doen we met behulp van manchetten en bodemverhogers. Daardoor creëren we rust in een drukke wereld en ontstaat er vanzelf focus. En, minstens zo belangrijk, er wordt spanning opgeroepen. De vraag is natuurlijk of deze aanpak succesvol was. Door aansluitend het verloop van de verkopen op productniveau te volgen wordt duidelijk of de presentatie transparanter moet of juist niet. Deze flexibiliteit zit eenvoudigweg in het ontwikkelde systeem.

Styling
Naast de winkel zelf, is er ook een OK Café. Tussen deze twee concepten bevindt zich een ‘storedivider’. Zo laten we de ene ervaring (shoppen) en de andere (rustig verblijven) subtiel in elkaar over gaan. Tegelijkertijd zien we ook commerciële kansen. Gezien de aanwezige hoogwaardige materialisering met een behoorlijke designeruitstraling promoten we precies op dit punt het Scandinavische lifestyle kook-, en keukenassortiment van Nicolas Vahé. De producten passen qua look naadloos in de omgeving en het concept. Wat we toevoegen, is een opvallende zwart/wit print die zorgt voor focus en levend groen voor het huislijke accent. Zie onder een weergave van de sfeer, MOOD:

Wat zegt de klant over het resultaat
“Er is lang gewerkt aan het OK Café concept, het gebouw en de inrichting stond al als een huis. Het assortiment paste er al perfect bij, door de samenwerking met het Retailtheater heeft het concept gelukkig ook de sfeer en uitstraling gekregen die wij zochten. De juiste plaats van meubelen en assortiment, de aankleding van het geheel, het heeft er allemaal aan bij gedragen dat het nu gezellig “shoppen” is bij OK Café Emmen.” Johan Bogaarts, General Manager Retail OK

Speeddaten op vakbeurs
Meer weten over onze werkwijze? Kom speeddaten tijdens de beurs op standnummer 3.011. Meld je van tevoren aan via [email protected] of neem een plattegrond en recente foto’s van jouw winkel mee, dan laten wij jou de eerste mogelijkheden van jouw ruimte zien. Naast het speeddaten verzorgen we ook workshops en lezingen op de stand.”

Zie hier het voorlopige programma:

Woensdag 13.00-17.00 uur
13.30-14.00 uur lezing
14.00-15.00 uur mogelijkheden voor speeddates van 15 minuten
15.00- 15.30 uur workshop
15.30-17.00 uur mogelijkheden voor speeddates van 15 minuten

Donderdag 10.00-17.00 uur
10.00-11.00 uur mogelijkheden voor speeddates van 15 minuten
11.00 -11.30 workshop
13.00-15.00 uur mogelijkheden voor speeddates van 15 minuten
15.00-15.30 lezing
15.30-17.00 uur mogelijkheden voor speeddates van 15 minuten

Meer nieuws

Flextrash presenteert duurzaam relatiegeschenk op vakbeurs

Een prullenbak om netjes je afval in te gooien is lang niet altijd binnen handbereik. Best gek, als je bedenkt dat er per jaar zo’n 500 kilo afval per persoon geconsumeerd wordt en wij steeds milieu bewuster met ons afval omgaan. Wat doe je onderweg met een bananenschil, parkeerbonnetje of kartonnen koffiebeker? Uit het raam… Lees verder ›

Haalbaar en betaalbaar verbouwen. Hoe doe je dat?

De tijd van meer van hetzelfde is voorbij. Verandering is echt de enige constante. Maar hoe blijf je bij als tankstationhouder en maak je de juiste keuzes als er onmogelijk veel keuzes zijn? Hoe zorg je ervoor dat je verbouwing of het actualiseren van je productpresentaties betaalbaar houdt? Tijdens de Tankstation Vakbeurs geeft RetailTheater praktische,… Lees verder ›

Beursvloer Tankstation & Carwash Vakbeurs 2018 uitverkocht

Ruim twee weken voor de start van de Tankstation & Carwash Vakbeurs 2018 is de laatste standplek vergeven. Daarmee is de vloer voor de belangrijkste vakbeurs voor de professionele tankstation- en carwashmarkt in de Benelux dit jaar helemaal uitverkocht. Alle belangrijke spelers uit de wereld van petrol, carwash en convenience zijn dit jaar als exposant… Lees verder ›