Ísey Skyr schudt het zuivelschap op met de meest unieke smaken

Dé originele IJslandse skyr, Ísey Skyr, is een gamechanger in het zuivelschap

Sinds 2018 mogen we in Nederland langzaam maar
zeker van de originele skyr uit IJsland genieten. Deze producten worden op een bijzondere
wijze gemaakt en helpen de consument verantwoord te genieten van de originele skyr met
een moderne twist. Zo komt de skyr in de meest unieke smaken als lemon-cheesecake,
gebakken appel, licht gezouten karamel & aardbei-witte chocolade met een groot
assortiment aan on-the-go producten. Het is een modern merk met een geschiedenis en
een verhaal.

De originele IJslandse skyr
Het maken van skyr is al 1100 jaar een IJslandse traditie en onderdeel van het IJslandse
voedingspatroon. Mede doordat het een eiwitrijk product is, hielp het de mensen sterk te
blijven onder vaak zware levensomstandigheden. Op familieboerderijen overal in het land
waren het de vrouwen die dit zuivelproduct maakten en zowel het recept als de originele
IJslandse skyrculturen van moeder op dochter doorgaven. Ísey Skyr bouwt voort op dit
originele product. Ondanks dat het productieproces vandaag de dag meer hightech en de
kwaliteitsnormen strenger zijn geworden, is het basisrecept en het gebruik van originele
culturen voor het fermenteren van de magere melk hetzelfde gebleven.

Verantwoord genieten
Ísey Skyr is voor mensen met een actieve, gezonde levensstijl die bewuste keuzes maken in
wat ze eten. Ísey Skyr wordt gemaakt volgens het authentieke IJslandse recept waarbij er, in
vergelijking met gewone yoghurt, 3-4 keer zoveel melk wordt gebruikt. Mede hierdoor
kenmerkt Ísey Skyr zich door het hoge eiwitgehalte, de unieke romige structuur en
uitmuntende smaak. Ook zijn de producten van nature vetvrij of vetarm en laag in
koolhydraten omdat er geen extra suikers worden toegevoegd. Omdat de moderne
consument op zoek is naar iets dat vooral lekker is, zonder zich schuldig te voelen, heeft Ísey
Skyr een range unieke ‘guilt-free pleasure’ smaken zoals lemon-cheesecake, gebakken appel,
licht gezouten karamel & aardbei-witte chocolade. Zo helpt Ísey Skyr de moderne
consument om op een verantwoorde manier te kunnen genieten, thuis maar ook onderweg.

Een merk met een verhaal
Niet alleen worden de producten van Ísey Skyr op een bijzondere wijze gemaakt, er is
nagedacht over alle kleine details. De naam Ísey staat voor ‘ijs eiland’ (‘ìs’ betekent ijs en ‘ey’
staat voor eiland) en tevens een moderne IJslandse meisjesnaam. Zo is het een mooi
eerbetoon aan de vrouwen, die dit recept van generatie op generatie hebben doorgegeven.
Ook zal je op ieder bakje en beker de contouren van de IJslandse bergen terugvinden,
inclusief de naam van die specifieke berg. Daarnaast zijn de smaken afgebeeld in een pion
vorm, refererend naar de stenen stapels die vroeger in IJsland gebruikt werden om de weg
te wijzen.

On-the-go
Ísey Skyr is naast de 400 g bekers in verschillende on-the-go varianten te verkrijgen.
Eenpersoonsbakjes van 170 gram met een bijbehorend lepeltje, knijpzakjes en skyr drinks.
Met de on-the-go producten, wordt het voor de consument nog makkelijker om Ísey Skyr
onderdeel te maken van hun dagelijkse portie zuivel tijdens het ontbijt, lunch of voor of na
het sporten. Daarnaast is een deel van het assortiment lactosevrij.

morenews

Prontophot laat textielwasmachine zien op de beursvloer

Voor het eerst staat Prontophot met een echte Revolution Laundry textielwasserette op de beursvloer. Kijk, voel en beleef op de stand (T.105) wat dit textielwasmachineconcept je kan opleveren. De machine is al te vinden op meer dan 250 plaatsen in Nederland en nog eens zo’n 4750 in Europa.  

WashTec presenteert schuim, schuimlans en digitaal platform

De nieuwe powerfoam-lans met bijbehorende chemie van WashTec zijn tijdens de Tankstation & Carwash Vakbeurs uit te proberen. De fabrikant staat tijdens de beurs bovendien live in verbinding met de eigen showroom in het Duitse Augsburg, daarmee demonstreren ze de digitale mogelijkheden van het platform Mywashtec.com. De digitalisering in de autowasbranche neemt voortdurend toe. Operators… Lees verder ›

EG kiest voor Walnut

Om de favoriete locatie voor tanken en wassen te worden, wil EG inzetten op meer gemak voor de klant. Dat gemak zit onder meer in abonnementswassen. om dat te doen heeft EG gekozen voor de samenwerking met Walnut Loyalty. Bij het Texaco-station in Rotterdam is EG gestart met de verkoop van wasabonnementen.