EG kiest voor Walnut

Om de favoriete locatie voor tanken en wassen te worden, wil EG inzetten op meer gemak voor de klant. Dat gemak zit onder meer in abonnementswassen. om dat te doen heeft EG gekozen voor de samenwerking met Walnut Loyalty. Bij het Texaco-station in Rotterdam is EG gestart met de verkoop van wasabonnementen.
Je kunt bij de Texaco in Rotterdam Prinsenland het beste wasprogramma op abonnement aankopen en onbeperkt gaan wassen voor maar 24,95 euro. Het gemak van abonnementswassen moet eraan bijdragen dat het tankstation de favoriete locatie wordt voor voorbijgangers en dat er een vaste klantengroep kan ontstaan. EG Group schakelde Walnut Loyalty in om o.a. dit doel te realiseren. Daarnaast investeert EG tevens in de shop, waar sinds 20 oktober een Go Fresh Bakery en een Spar Express bijhoren.

Het station heeft een ware metamorphose ondergaan, waaronder de carwash met twee rollovers, duidelijke borden, posters met een QR-code waardoor je direct op de juiste website komt, stofzuigerplaatsen en tot slot ook nieuwe wasboxen. Door te investeren in een gloednieuwe shop, een goede rollover en het ultieme gemak van abonnementswassen gaat EG mee met de tijd en loopt hierin zelfs een stuk voorop. Deze investeringen moeten voor de klant vooral gemak opleveren. De samenwerking met Walnut speelt hierin een grote rol en er kan gemeld worden dat de eerste abonnementen al zijn verkocht.

Loyalty

Het bijzondere is dat je als klant op het tankstation of vanuit huis nu heel eenvoudig en snel een wasabonnement op kenteken kunt aanschaffen via EGCarwash.nl. Zowel online als op locatie Prinsenland in Rotterdam zie je op de borden en schermen de verschillende abonnementsvormen voorbijkomen. Je kunt zoals gezegd al voor 24,95 euro per maand het Brilliant-abonnement nemen en zelfs voor 17,50 per maand het Basic-abonnement. Klanten kunnen daarnaast ook nog terecht voor een reguliere, losse wasbeurt.

Thom Mekelenkamp is technisch ontwikkelaar bij Walnut Loyalty. Hij legt uit hoe het werkt. “Walnut is de aangewezen partij voor de inrichting van het abonnementswassen. Dit gebeurt met behulp van kentekenherkenning en een digitale omgeving voor de klant waar het abonnement wordt aangeschaft, de EGCarwash website en -shop, en kentekenherkenning op locatie bij de carwash.”

Het softwareplatform van Walnut biedt de mogelijkheid voor EG om een loyalty-module te bouwen. De klant hoeft alleen maar naam, emailadres en kenteken te registreren en het afrekenen gaat heel gemakkelijk en snel via iDeal. Volgens Walnut biedt dit een solide basis voor de toekomst, om die voorkeurslocatie te worden en te blijven. Daarnaast kan EG, met de minimale data van de klant, goed communiceren met haar loyale klanten en deze goed informeren en belonen.

Succes

“De samenwerking met EG verloopt heel prettig”, vertelt Genia Haighton van Walnut, zij is verantwoordelijk voor sales en business development. “De communicatie en het management rondom dit project verlopen heel goed. We hebben uitzicht op de uitrol op meerdere locaties. EG is tevreden over de snelle service en afwikkeling van Walnut. We kunnen dit heel snel realiseren. We zijn professioneel en delen ideeën op het gebied van marketing. Het streven is om er met elkaar een succes van te maken.”

Voor de EG Group is het invoeren van abonnementswassen bij de carwash in Rotterdam een testcase. De verwachting is dat het aantal wassingen significant stijgt, zo’n 20 procent, zeker in combinatie met de vernieuwingen. Bas aan de Wiel is retailmanager binnen de EG Group. Hij legt uit dat het abonnementswassen bij gebleken succes groter wordt uitgerold. “En dat gaat gebeuren. Met het wasabonnement kun je op termijn ook bij de andere EGCarwash-locaties terecht.” Na deze locatie volgen er snel meer. Een en ander is al in gang gezet.

Wat levert het op?

Voor de klant moet het wasabonnement vooral gemak bieden, legt Aan de Wiel uit. “Klanten weten financieel altijd waar ze aan toe zijn, plus de techniek van de kentekenherkenning biedt het gemak dat je niet uit hoeft te stappen.” Dat gemak moet eraan bijdragen dat het tankstation de voorkeurslocatie wordt van een klant en dat er dus meer traffic op een locatie is.

Dat geldt voor het gemak van de carwash, maar ook de shop draagt bij aan meer traffic. Vandaar dat in Rotterdam een Go Fresh Bakery en Spar Express komen.

Voor EG levert het wasabonnement tevens veel data op, waar weer gepersonaliseerde acties mee gedaan kunnen worden. “Ook weer in te zetten om dat favoriete station te worden en te zijn.”

Verbouwing carwash

De carwash is voor het invoeren van het abonnementswassen aangepakt. De twee rollovers zijn vernieuwd, er staan nu gloednieuwe WashTec rollovers. De vier wasboxen zijn uitgerust met contactloos betalen en hebben de nieuwste foam- en waxtechnieken. “Dat is nogal wat”, zegt Aan de Wiel met een glimlach. “Het schuim komt echt mooi dik op de auto te liggen. Bovendien is de wasapparatuur zo uitgerust dat een hoge gemiddelde prijs voor de losse wassingen die verkocht worden, kan worden behaald. Gebruikersgemak en kwaliteit vormen de basis voor de car wash propositie. WashTec levert daarvoor de juiste apparatuur en kan goed koppelen met betaal- en loyaltysystemen.”

Aan de Wiel concludeert dat het voor tankstations noodzakelijk is om te blijven investeren om die voorkeurslocatie te worden en te blijven. De EG Group heeft 61 tankstations met carwash in Nederland en wil dat aantal waar mogelijk uitbreiden.

morenews

Prontophot laat textielwasmachine zien op de beursvloer

Voor het eerst staat Prontophot met een echte Revolution Laundry textielwasserette op de beursvloer. Kijk, voel en beleef op de stand (T.105) wat dit textielwasmachineconcept je kan opleveren. De machine is al te vinden op meer dan 250 plaatsen in Nederland en nog eens zo’n 4750 in Europa.  

WashTec presenteert schuim, schuimlans en digitaal platform

De nieuwe powerfoam-lans met bijbehorende chemie van WashTec zijn tijdens de Tankstation & Carwash Vakbeurs uit te proberen. De fabrikant staat tijdens de beurs bovendien live in verbinding met de eigen showroom in het Duitse Augsburg, daarmee demonstreren ze de digitale mogelijkheden van het platform Mywashtec.com. De digitalisering in de autowasbranche neemt voortdurend toe. Operators… Lees verder ›

Mesa Coatings presenteert verbeterde carwashvloeren

Mesa Coatings laat op de Tankstation & Carwash Vakbeurs zien wat een vloer kan betekenen voor de uitstraling van een carwash. De vloerspecialist heeft ervoor gezorgd dat het granulaat beter tegen zonlicht kan en er zijn heel wat nieuwe kleuren verkrijgbaar.  Een schone carwash zorgt voor een betere klantbeleving en de vloer speelt daar een… Lees verder ›